Tříkanálový přepínací TB Box pro pedalboard

Tříkanálový přepínač for web 02

Tříkanálový přepínač for web 03

Funguje následovně:
Vstupní signál z kytary jde na přepínač CLEAN / DRIVE. Ten rozhodne, zda půjde dál přes CLEAN – „baterii“ efektů čistého kanálu nebo na další přepínač CRUNCH / LEAD.
Čistý kanál CLEAN, pokud je aktivní, tak má vždy prioritu nad zkreslenými. To znamená že je jedno jak je přepnutý CRUNCH / LEAD pokud je aktivní CLEAN a svítí jeho LEDka, hraje jen čistý kanál. Ve chvíli, kdy se sešlápnutím CLEAN vypne a přepne na CRUNCH / LEAD, hraje ten ze dvou zkreslených kanálů, který je zrovna aktivní (svítí jeho LEDka). Přepínačem CRUNCH / LEAD je předem možno nastavit, do kterého zkreslovacího kanálu se přepne při vypnutí prioritního CLEAN. Pokud je CLEAN vypnutý, může se přepínat mezi dvěma zkreslenými kanály taky přímo během hry přepínačem CRUNCH / LEAD.

Tak vznikají tyto možnosti přepnutí:
1. přejít z čistého zvuku na sólový zkreslený
2. z doprovodného zkresleného na sólový zkreslený
3. z čistého na nakreslený (CRUNCH)

a samozřejmě zrcadlově opačně totéž…

Do každého „kanálu“ se zapojí za sebou příslušná „baterie“ efektů a tyto celé baterie se mezi sebou přepínají. Jediná nevýhoda je, že efekty z jedné „baterie/kanálu“ pak nelze společně použít s efekty z druhého kanálu.

Praktický příklad: V CLEAN kanálu mám zapojený Compressor Limiter a Analog chorus. V CRUNCH kanálu Overdrive (klidně i více typů za sebou). V LEAD kanálu overdrive + distortion (opět klidně několik typů). Nejde pak skombinovat Compressor s overdrive nebo distortion, protože jsou zapojeny v rozdílných kanálech a vždy mohou hrát jen efekty v rámci jedné baterie / jednoho kanálu. Takže pokud budu chtít použít Compressor nebo Chorus i se zkreslením, musím ho buďto zapojit před vstup nebo za výstup boxu, (což má svoje výhody i nevýhody) nebo si musím dát třeba dva Compressory – jeden do čistého kanálu a druhý do zkresleného, apod…

Naopak velkou výhodou tohoto ovládání je jednoduchost, beze změny nebo ztráty zvuku průchodem přes TB přepínač a taky možnost si v jednotlivých bateriích přednastavit efekty ON nebo OFF a pak celou přednastavenou sekci vybavit jedním sešlápnutím přepínače CLEAN / DRIVE nebo přepínače CRUNCH / LEAD. Je to velmi pohotové, pokud člověk nechce používat složité a rozměrné MIDI Controllery se systémy nebo multiefekty, které jsou zase zvukovým kompromisem. Je to výborné pro zpívající kytaristy. Sám stejný systém, jen v jiné mechanice a doplněný dálkovým spíačem zesilovače JUMP používám aktivně a často na živém haní více jak 10let a asi mne ani nenapadlo, že bych ho vyměnil za jiný. Naopak „inovuji“ set-up tím, že v jednotlivých „bateriích“ občas povyměňuji efekty, když mne něco omrzí a zdá se mi, že to lze nahradit lepším typem :-), ale princip přepínání zůstává trvale stejný…

Zde je příklad praktického zapojení konkrétního pedalboardu s daným tříkanálovým přepínačem:

Pedalboard Zdenek Poklemba for web 01

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook